Förskolans dag

Självklart firades Förskolans dag på Mobacken! Ballonger och flagga var på plats när barnen kom till förskolan och under dagen genomfördes både Bamseloppet och eftermiddagsdisco! Vår kock Rebecka hade fixat en av barnens favoriträtter, Baconpasta, för en härlig utomhuslunch.

I vanliga fall brukar det bjudas in till öppet hus i samband med Förskolans dag, något som i år inte är möjligt utifrån rådande pandemiläge. För att föräldrarna skulle få ta del av barnens firande klippte pedagogerna ihop en film från dagen som föräldrar och barn sedan kunde titta på tillsammans och som då barnet kunde berätta utifrån. Den fina prestationen att ha genomfört Bamseloppet, som i år innefattade spring, balans, tunnelkrypande och backklättring, belönades med både diplom och medalj!