Om Mobackens Förskola

Vi erbjuder:

• En stor härlig gårdsplan i lantlig miljö med direkt anslutning till skogen/naturen, flera grillplatser, koja och skridskobana.
  • Pedagoger med gott om tid för varje barn, då barngruppen är liten och personaltätheten hög.
  • En utomhusmiljö med gott om plats för alla möjliga påhitt såväl sommar som vinter.
  • Generösa ytor inomhus för kreativitet.
  • Aktiviteter som till exempel skogspromenader, besök hos bonden, skoterutflykter,  restaurangbesök, badutflykter, vattenlekdagar, skridskodagar.
  • Kunnig personal med varm omtanke och stort engagemang
  • En egen kock som varje dag serverar näringsrik mat, tillagad från grunden med så mycket ekologiska och närproducerade produkter som möjligt.
  • En miljö med härlig hemmakänsla där varje barn får utvecklas utifrån de allra bästa förutsättningarna.