Vår alldeles egna grillkåta är på plats

Tänk vad häftigt det är med idéer! Och att få se dom växa fram, mitt på gården, med många användningsområden och möjligheter. Kåtan rymmer alla barn och i framtiden kommer den att kunna användas för måltider och andra lämpliga aktiviteter.

Det senaste året har vi fått se många nya inslag i våra miljöer. Inte bara kåtan, utan även bland annat nytt ”lekhus” med klättring och rutschkana och kreativ plexivägg ute vid entrén. Andra viktiga saker som kanske inte märks lika mycket är investeringar i ventilation och brandsäkerhet.

Det är en stor möjlighet att få ha våra barn i en förskola där det investeras och utvecklas. Låt oss fortsätta vara rädda om den miljö vi har så kan skapas utrymme för fortsatt utveckling.