Vinterlekdag som stärker gemenskapen

Det har blivit en trevlig tradition att träffas en vårvinterdag i mars. För en lekdag med aktiviteter som t ex grillning, frågesport och allmänt bus och lek. Idag så åkte vi dessutom skidor, dom som ville förstås. Hassebacken var målet, nära och bra, tänk att vi har det inpå knuten!

”Annars möts man ju mest i dörren!” är en vanlig kommentar när man får tillfälle att sitta och prata kring elden eller tillsammans med barnen i någon av de fina lekmiljöer som fungerar bra även på vintern.

Det blir ett tillfälle att träffas utanför den ordinarie verksamheten, och lära känna varandra lite mera. Samtala kring andras upplevelse av förskolan och alla de möjligheter som finns.

Tänk att vi får ha det så fint, en förskola direkt i anslutning till skogen och egna platser för äventyr och utflykter. Och att det används, av både personalen och för den här typen av arrangemang som skapar gemenskap.