Senaste tillskottet ute på gårdsplanen!

Det jobbades febrilt ute på gårdsplanen under våren. De Luxe-gruppen som leds av Jörgen Andersson har byggt upp senaste tillskottet i lekmiljön som är ett hus för klättring, rutschkana och annat lek och bus.

Har vi dessa fantastiska förutsättningar är det ju självklart att vi ska utveckla och skapa de bästa förutsättningarna. Just nu är det fokus på lekmiljön men personalen har även önskat sig ett utekök med kåta att samlas och äta måltiderna i. Så även det bestämt och ligger i plan.

Det är som att det rullar på hela tiden. Andra saker vi arbetat med är små inslag som utmanar till kreativitet. Plexiytorna som barnen kan måla på har varit uppskattade. För att nämna ett exempel.

Det är en stor styrka att vi är ett kooperativ när det kommer till sådana här projekt. I och med att det så direkt påverkar barnens trivsel och miljö så är det lätt att samla folk och göra saker tillsammans. Vi hinner mycket på relativt lite tid och man får som förälder en bra bild av hur barnen har det.

Dessutom har vi en bra budget så det finns verkligen förutsättningar att göra bra saker!

Fokus under senaste tiden har varit på att utveckla gården och det som finns där. Men vi har ju även en närhet till naturen som är fantastiskt. Det finns idéer på utveckling även där.