Närheten till skogen ger många möjligheter!

Barmark eller vinter spelar ingen roll. Att lämna gårdsplanen och gå direkt upp i skogen ger alltid spännande upplevelser. Med många sätt att ta sig upp via stigar och skogsväg finns det alltid möjligheter. Det gillar barnen, och det gillar personalen.

Alla tillsammans på Hassebacken, eller i mindre grupper.  På upptäcksfärd till alla de olika möjligheter som finns inom avstånd som passar små barnben. Perfekt för att träna balans och förstås för att visa hänsyn till skog och mark. Till växterna och djuren, och allt annat som finns där.

Ofta spännande äventyr. Det liggande trädet som nästan blir som ett klättringsäventyr, stenar som blir djur eller kanske en bil, alla ljud – vart kommer dom ifrån, färgerna som liknar en massa saker som sätter fart på fantastin. Och förstås dofterna, och det skimrande ljuset mellan träden, och… Oj, där snubblade någon, det är inte alltid lätt att av hålla på med klättring och hinna med överallt samtidigt.

Ibland tar vi med oss saker tillbaka och använder i skapande aktiviteter där vi stimulerar många sinnen.

Matsäcken är ofta med. Med mellis eller lunch. Att äta ute i det fria ger en extra känsla som brukar märkas på gruppen.